Makaron (prawie) bez kalorii, za to po Tajsku!

makaron bez kalorii_4

Pisząc to siedzę na lotnisku w Nowym Orleanie czekając na upragnione słońce. Środek nocy, w tle wyjątkowo irytujące świąteczne melodie i stukot walizek na kółkach. Wykończona i głodna, ale szczęśliwa, bo oto rozpoczyna się moja kulinarna podróż marzeń. Nowy Orlean intrygował mnie od dawna, a o tutejszym jedzeniu słyszałam wiele dobrego. Zanim to zweryfikuję to się jeszcze trochę nasiedzę na tym lotnisku, dzieląc z się z Wami pysznym i szybkim pomysłem na obiad.

Makaron shirataki przygotowywałam wiele razy, ale zawsze wychodził mdły i bezpłciowy…aż do pewnego zapracowanego dnia, kiedy to nie miałam czasu by pójść do sklepu po makaron ryżowy (a miałam ochotę na coś tajskiego). Wykorzystałam więc makaron ze słodkich ziemniaków (bardzo podobny w konsystencji do shirataki i również bezkaloryczny).

makaron bez kalorii_1

Składniki:
/na jedną porcję/
  • ok. 100g gotowego makaronu shirataki lub z batatów/słodkich ziemniaków (np. taki)
  • 3-4 łyżki mleka kokosowego (min. 70% kokosu)
  • tofu (80-100g)*
  • olej kokosowy (ok. 1/3 łyżeczki)
  • 1/4 średniej cebuli
  • cukinia, seler i/lub czerwona papryka
    • przyprawy:
  • świeża natka pietruszki
  • ząbek czosnku
  • dwa plastry korzenia imbiru
  • sól, curry, słodka papryka, sproszkowana ostra papryka (tylko do tofu)
  • ćwiartka limonki
    • opcjonalnie:
  • parę prażonych orzechów nerkowca/ziemnych
  • 1 łyżeczka sosu rybnego.
 *można zastąpić piersią z kurczaka
Przepis:
  1.  Zaczynamy od przygotowania składników – Tofu kroimy w kostkę i doprawiamy (odrobina soli, słodkiej i ostrej papryki i curry) . Plasterki imbiru kroimy najdrobniej jak się da (w drobną kosteczkę) i  rozcieramy widelcem z przeciśniętym przez praskę czosnkiem.
  2. Rozgrzewamy patelnię i dodajemy 1 łyżkę oleju kokosowego.
  3. Bezpośrednio na olej wrzucamy pokrojony w drobną kosteczkę imbir i rozgnieciony czosnek. Smażymy 20-30 sekund.
  4. Dodajemy pokrojone w kostkę tofu (ewentualnie kurczaka) i smażymy aż będzie lekko przysmażony z każdej strony.
  5. Odsuwamy tofu (kurczaka) na bok (na patelni) i dodajemy resztę składników. Smażymy ciągle mieszając, aż cukinia zrobi się miękka, a seler lekko przyrumieni.
  6. Pod koniec smażenia dodajemy makaron. Smażymy kolejną minutę i dodajemy mleko kokosowe.
  7. Całość posypujemy orzeszkami i dekorujemy pietruszką. Podajemy z ćwiartką limonki.

 

makaron bez kalorii_2makaron bez kalorii

 

 

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.